Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
ابزار آلات تراشکاری

فرز فرم

مقالات و اطلاعات فنی

نکاتی کاربردی در خصوص استفاده بهینه از سیم برش الماسه


-همیشه مشخصات دقیق برش را یادداشت کنیدنوع برش افقی، عمودی،قواره کردن طول سیم برش ،قطر دانه های الماسه،سرعت خطی سیم برش ،مدت زمان و متر مربع بریده شده باید مورد توجه قرار گیرد
ماشین برش باید مجهز به دستگاه کنترل کشش اینورتر باشد تا سرعت پیشروی دستگاه را تنظیم نماید،زیرا اولا بسته به نوع سنگ سرعت خطی برش متفاوت است.
ثانیا در ابتدای برش که سیم شروع به چرخش میکند دستگاه باید به آرامی حرکت نماید و سپس با سرعت بهینه عملیات برش را انجام دهد.
ثالثا هنگامی که سیم در حال برش قسمت های سخت تر سنگ میباشد،سرعت پیشروی دستگاه را به صورت خودکار کم نماید و نیازی به این نباشد که اپراتور بخواهد با ولوم ،سرعت پیشروی را کم یا زیاد نماید.در غیر اینصورت ماشین با سرعت بیشتری نسبت به سیم حرکت میکند که سبب پاره شدن سیم در محل اتصالات میگردد.
- ریلهای ماشین برش باید کاملا در روی سطح تراز باشد.همراستایی دقیق ماشین با مسیر برش،یکنواختی برش را تضمین میکند. سعی شود ریل دستگاه به موازات مسیر ورود سیم به داخل سوراخ ایجاد شده در سینه کار باشد.
- طبق شکل اولین ریل دستگاه باید با سینه کار حداقل 4 متر فاصله داشته باشد.
در صورت عدم امکان از پولی راهنما جهت هدایت سیم استفاده نمایید.
- قبل از هر گونه اقدام به برش باید کلیه گوشه های تیز و ناصاف که با سیم در تماس می باشند را از بین برد.قبل از شروع بکار دستگاه سیم را چند مرتبه با دست بکشید تا اطمینان یابید که در مسیر خود به طور آزادانه میگردد.
حتی تا هنگامی که گوشه های گرد شده دارای شعاع انحنا کوچکی هستند نیز نباید فشار وارد بر سیم را زیاد افزایش داد تا زمانی که زاویه های نرم تری در روی سطح برش بوجود آید.مخصوصا زمانیکه از سیم تزریق لاستیک استفاده میشود.
پس از آن می توان سرعت پیشروی را بطور منظم تا رسیدن به سرعت بهینه افزایش داد.
- هرگز سیم برش نو را برای قواره کردن بلوکهای با عرض کم و طول زیاد استفاده نکنید
- بهتر است در مسیر های که سیم برش با زمین ،ماشین برش و یا چیز دیگری برخورد میکند از پولی راهنما جهت برخورد نکردن آن با موانع استفاده شود
- بهتر است برای کفبری از دو قرقره راهنما در نزدیکی نقاط ورودی و خروجی استفاده شود،به ترتیبی که از شکم دادن سیم در اثر وزن آن جلوگیری شود.
-
نکاتی کاربردی در خصوص استفاده بهینه از سیم برش الماسه

بازگشت به صفحه اصلی
نمایندگی ها
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
تاسیسات ساختمانی | برق ساختمان | خدمات ساختمانی
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved